SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki periton. Fakat bu iki periton mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışbilgiş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-ticaret siteleri bağırsakin kritik olan bu iki periton, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki periton da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olur, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda vakit vakit birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı berenarı henüz hevesligelgel ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması bağırsakin yapılan çtuzakışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik peşışı alışverişlemlerinin hepsine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik kıymetini artırmaya müteveccih bir çtuzakışma olan SEM, müşteri kitlesini yetiştirmek açısından da nispeten önemlidir. Hassaten SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi yargılama ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çtuzakışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe bağırsakin verilen reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları sınırlı anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde buyurmak bağırsakin yapılan çtuzakışmalardır. Elkızı, bu mukabillaştırmayı berenarı henüz hevesligelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki ayrım; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret mukabillığında, SEO’nun ise bağırsakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde konstrüksiyonlabilmesidir. Yani SEO bağırsakin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi bağırsakin yeni bir ödeme konstrüksiyonlmaz.
Bunun dışında bir önemli ayrım da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük müddet içinde artırabilirsiniz. Bunun tersine SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama peritonı arasındaki bir sair önemli ayrım da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları başüstüneğu bağırsakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çtuzakışmalarında bu yer farklıdır. SEO çtuzakışmaları henüz saf uygulamaları kapsar ve sitenize henüz uzvi bir trafik akışı esenlar.
Bu iki periton, bağırsakerik itibarıyla da ayrımlılık gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki bağırsakerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise erek henüz ticari başüstüneğu bağırsakin bağırsakerikler SEO çtuzakışmalarındaki gibi olmayabilir.
Fakat bu demek bileğildir ki SEM bağırsakerikleri kalitesizdir. Sadece iki periton arasındaki bağırsakerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz yeğin evet da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakılırsa ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.